 |
Gildia Fantastów Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sword
Przędziorek
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wce
|
Wysłany: Pią 5:28, 09 Paź 2009 Temat postu: Aspekty - Mirumoto Musashi |
|
|
Ok to ja zrobię szkic, będę jeszcze edytował w miarę nanoszenia poprawek i sugestii tudzież samej formy.
1 startowy aspek -
Samuraj Klanu Smoka: OO
4 aspekty
Utopić smutki w butelce sake : O
Szmaragdowy Namiestnik: O
Geny Musashiego Miyamoto: OO
Opis:
Utopić smutki w butelce sake - Słabość do sake i socjalizacji pod jej wpływem, często okazuje się wyjątkowym talentem biesiadnym.
Szmaragdowy Namiestnik - Poczucie tożsamości, silny charakter i zdolności przywódcze, sytuacyjne.
Geny Musashiego Miyamoto - Przypomina tego właśnie przodka, nie wchodząc w szczegóły genealogiczne, ma niektóre z jego talentów.
8 umiejętności
Rzemiosło (zbrojmistrz)
Etykieta
Bitwa (taktyka)
Występy (gra na flecie)
Kenjitsu (nito-ryu)
Wiedza (przodkowie)
Broń dystansowa ninja (nageteppo)
Iaijutsu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sword dnia Czw 10:04, 15 Paź 2009, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
muin
Mechowiec
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Portmarnock
|
Wysłany: Pią 9:13, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Uwagi na szybko (zaraz idę do pracy):
Startowa liczba aspektów:
1 tytułowy
1 z wysokiego honoru
4 z faz tworzenia postaci
1 z zakończenia prologu -twój wybór
1 z zakończonego prologu - wybór prowadzącego (mój)
--
8 Razem
Ty na razie wybrałeś 11
Umiejętności z listy umiejętności:
Szkoła Mirumoto daje następujące zdolności (nie musisz ich wybierać, to tylko dla Twojej informacji):
Obrona, Kenjutsu, Kyujutsu, Wiedza o shugenja, Medytacja, Teologia
Elementy dotyczące umiejętności:
walka z większą ilością przeciwników to specjalizacja obrony. Wojna służy do strategi i dowodzenia.
Reszta będzie popołudniu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sword
Przędziorek
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wce
|
Wysłany: Pią 17:15, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
"Wojna" to tylko krzykliwa nazwa mojego skilla
11?
tytułowy?
z honoru?
zamotane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
muin
Mechowiec
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Portmarnock
|
Wysłany: Pią 22:28, 09 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Twoje aspekty:
2 - Samuraj klanu Smoka: OO
2 - Pijak: OO
2 - Uczeń: OO
3 - Szmaragdowy Namiestnik: OOO
2 - Przodkowie nad nim czuwają: OO
--
11 razem
Dla przypomnienia, aspekt ma startową wartość 1 (czyli jedno "O", jeden raz można zaznaczyć), jeśli chcesz mieć wyższą wartość, musisz wydać nowy aspekt. Czyli "Pijak: OO" kosztuje 2 aspekty.
Dla ułatwienia nie będziemy brali pod uwagę skończonego prologu. Masz do wyboru 6 aspektów - 1 statusowy, 4 z faz i 1 dodatkowy z wysokiego honoru.
Twoje aspekty to fajny wybór. Jedynie "Przodkowie nad nim czuwają" budzi moje poważne zastrzeżenia - nazwa nie jest intuicyjna! Wybierz może "Przodek Mirumoto" albo "Podobny do legendy" albo "Reputacja: następca Mirumoto".
Będzie łatwiej zrozumieć o co Ci chodzi.
Co do innych aspektów to są w normie, bez fajerwerków. Bo są dla mnie zbyt ogólne. Nacechuj je bardziej, niech "pijak" zmieni się w "nie odmawiam sake", albo "jak piję to do nieprzytomności" albo "a kto nie wypije tego we dwa kije".
Pijak to mi się kojarzy z gościem spod sklepu.. czegoś brakuje. Może "pijany mistrz"?
Uczeń podobnie, bardzo ogólny. Uczeń, to w szkole podstawowej siedzi w ławce. Jak napiszesz "uczeń legendarnego mistrza" to będzie zupełnie coś innego. "Zgłębia tajemnice miecza" od razu stawia przed oczami samotnego wędrowca na drodze do oświecenia.
Ale to już detale, nie chcę Cię zniechęcać. Aspekty, masz zrobione fajnie. Trochę za dużo wybrałeś i tyle.
Nie poszedłeś w więź karmiczną z Futago, spoko, nie musi to być aspekt. Taka więź może istnieć między postaciami, po prostu bez aspektu nie będzie wpływać w znaczący sposób na przebieg rozgrywki (bez zaznaczenia aspektu "więź" Futago nie będzie skłonny Ci pomóc itp.)
Umiejętności
Szkoła Mirumoto daje następujące zdolności (nie musisz ich wybierać, to tylko dla Twojej informacji):
Obrona, Kenjutsu, Kyujutsu, Wiedza o shugenja, Medytacja, Teologia
To zestaw którego uczą się samurajowie klanu. Nie znaczy że musisz je wszystkie mieć. Po prostu masz taki mały skrót.
Nie wybrałeś wszystkich umiejętności.
Co się od razu rzuca w oczy, to brak umiejętności kenjutsu. Co znaczy, że Twoja postać na razie nie walczy mieczem!
Co prawda może ratować skórę zaznaczając aspekt "Samuraj klanu Smoka" ale to krótkotrwałe rozwiązanie. Może boleć przy dłuższej grze.
Nie musisz opisywać umiejętności. Dla ulżenia swoim palcom ja podałem tylko nazwy, ale ich opis znajduje się w podręczniku do l5k. Czyli jak masz pytania to wal śmiało.
Nie ma umiejętności Dyplomacja (serio, nie ma na liście).
To co nazwałeś Dyplomacją, tak naprawdę znajduje się na liście jako Etykieta.
Nie ma umiejętności Taktyka. To co nazwałeś Taktyka na liście znajduje się jako Wojna.
Opis Wojny jest niepoprawny. To o czym piszesz to Obrona ze specjalnością na większą liczbę przeciwników.
Wykonywanie zbroi to Rzemiosło (zbrojmistrz). I pozwala naprawiać i wytwarzać zbroje. Jak chcesz wytwarzać elitarne zbroje to musisz zdawać trudne testy. W naszej grze żeby zdać test musisz zaznaczyć aspekt. Stąd
jeśli chcesz wykonywać elitarne zbroje, potrzebujesz aspekt ("niezrównany zbrojmistrz", "twórca legendarnych pancerzy", "w kuźni", "pogromca żelaza" etc.)
Gra na flecie to od razu z Kill Bill mi się kojarzy Umiejętność bez zarzutu. Jedynie nazwa - Występy(gra na flecie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sword
Przędziorek
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wce
|
Wysłany: Sob 18:53, 10 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No tak, łatwiej by było usiąść przy książce i obgadać sprawy, jak zawsze
Zaraz to poedytuję według zaleceń
Hmmm w pośpiechu nie dodałem że [w nawiasie kwadratowym] chciałem zaznaczyć ze jest to specjalizacja w danej umiejętności
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sword dnia Sob 18:56, 10 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sword
Przędziorek
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wce
|
Wysłany: Wto 18:19, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
muin napisał: |
Twoje aspekty:
Szkoła Mirumoto daje następujące zdolności (nie musisz ich wybierać, to tylko dla Twojej informacji):
Obrona, Kenjutsu, Kyujutsu, Wiedza o shugenja, Medytacja, Teologia
|
muin napisał: |
Co się od razu rzuca w oczy, to brak umiejętności kenjutsu. |
Łukasz to co mi się rzuca w oczy to stwierdzenie że mam kenjutsu i że go nie mam
Przeczytaj swój wpis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
muin
Mechowiec
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Portmarnock
|
Wysłany: Śro 9:19, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Jacek na razie wybrałeś 4 z 8 umiejętności.
Rzemiosło
Wojna
Etykieta
Występy
Jeszcze masz 4 do wybrania.
Twoja postać nie posiada innych umiejętności, tylko te które dla niej wybrałeś.
W pierwszym zacytowanym akapicie napisałem, że uczniowie szkoły Mirumoto zazwyczaj mają takie a nie inne umiejętności, i że nie musisz ich wybierać, ale możesz, jeśli chcesz się mieścić w kontekście szkoły.
Na razie nie wybrałeś żadnej z tych umiejętności. Nie umiesz walczyć mieczem, bronić się, strzelać z łuku etc. tak długo jak nie weźmiesz odpowiedniej umiejętności.
Tak jak w drugim cytacie: rzuca się w oczy, że Twojej postaci brakuje umiejętności kenjutsu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
sword
Przędziorek
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wce
|
Wysłany: Czw 7:42, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Okej myślałem że to startowe i dlatego nie muszę ich wybierać.
Uzupełniłem wszystko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|