Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Path of Exile
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> Pads'n'Keys
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 17:16, 17 Sty 2012    Temat postu: Path of Exile

Niniejszy tekst traktuje o grze w którą do tej pory zagrałem tylko kilka godzin, więc większość wiadomości jest bardziej teoretyczna. Ponadto tytuł ten jest w fazie beta-testów.

Takie opisy jak ten lubię zaczynać od krótkiego porównania, które ma w kilku słowach pokazać o czym jest mowa. No to jazda;

Czym jest Path of Exile? Path of Exile, jest tym czym IMO powinno być Diablo 3. To jak z DnD 3.5/4 i Pathfinderem.

Konkretniej? PoE jest sieciową grą Hn'S, z grafiką 2.5D (rzut izometryczny). Po pierwszych kilku godzinach grania z kumplem - "WTF? Przecież to Diablo 2... tylko lepsze!". Są pewne różnice, ale wszystkie istotne, które znalazłem są in plus. Więc po kolei:

Klasy postaci: tutaj bez rewolucji. Klas w becie jest 5, w wersji finalnej ma ich być 6. Klasy nazywają się trochę inaczej, ale to jest generalnie ciągle to samo. Każda klasa bazuje na jakimś atrybucie (jednym z trzech, bądź hybrydowo na dwóch, o tym za moment). Mamy więc:
- Marudera, starego dobrego barba z D1/D2, opierającego się na sile.
- Rangera, czyli amazonkę, opierającego się na zręczności.
- Witch, czyli sorkę, opierającą się na inteligencji.
- Duelist, najbliżej mu IMO do zabójczyni, opiera się na hybrydzie zręczność/siła.
- Templar, to taki Paladyn, opiera się na sile/inteligencji.

Wybór klasy na początku wydawał mi się trudny, ale jak się potem okazało - nie ma się co zastanawiać, ponieważ klasy różnią się: wyglądem, startowym ekwipunkiem i startowymi statami. Całą resztę można zcustomizować (o tym za chwilę). Szóstej klasy na razie nie prezentowano.

Statystyki: Podstawowych są tylko trzy - siła, zręczność, inteligencja. Jak łatwo się domyślić - siła odpowiada obrażeniom zadawanym w walce wręcz oraz dodatkowym punktom życia, zręczność odpowiada za trafienie oraz obrażenia zasięgowe, inteligencja za czary, manę itd. Tutaj nie ma rewolucji, poza wycięciem zbędnej Energii i Żywotności znanej w Diablo. Rewolucja polega natomiast na tym, że nie dostajemy punktów na podnoszenie atrybutów. Atrybuty podnosimy z bonusów z przedmiotów oraz za skill pointy.

Umiejętności:
Tutaj Path of Exile naprawdę błyszczy. Gra posiada bardzo prosty, a jednocześnie bardzo elastyczny system, który pozwoli na stworzenie prawie dowolnej postaci z dowolnej klasy startowej. Trochę jak w Demon's Soul. W grze istnieją trzy rodzaje umiejętności; Passive Skills nabywane za punkty umiejętności (1 na poziom) - każda z nich jest tylko jednopoziomowa, ale wiele z nich się powtarza. Co jest tutaj interesującego to samo drzewko tych skilli. Kiedy pierwszy raz je zobaczyłem, o mało nie poplułem monitora. Próbowałem znaleźć obrazek z tym, ale udało mi się zdobyć tylko ze starej wersji. A zrobienie screenshota za jednym razem, nawet przy rozdziałce 1920 jest po prostu niemożliwe. Więc zerknijcie sami - [link widoczny dla zalogowanych] . Tak jak mówię, to drzewko ze starej wersji. W nowej wersji jest ono jeszcze większe (sic!) i każda klasa ma swoje jakby miejsce startowe w tym drzewko, ułożone są one wokół jego centrum. Zresztą, to nie drzewko skilli, tylko pierdolona dżungla ;P A, pisałem już, że to tylko umiejętności pasywne? ;] Więc skąd aktywne skille? To bardzo proste, ale jednocześnie bardzo fajne. Gra posiada system Skill Gemów. Generalnie chodzi o to, że dostajemy kryształy, a każdy taki kryształ odpowiada za jakąś umiejętność. Taki kryształ wpychamy w item i tada! Umiemy rzucać fajerbale, albo nakurwiać z aksa. Możemy je też dowolnie wyciągać z przedmiotów. Gemy mają trzy kolory - niebieski, zielony, czerwony - zależnie od tego na jakim atrybucie bazują. Sloty w itemach także mają trzy kolory - i możemy wtykać tylko zielone gemy do zielonych slotów itd. Co dalej? Gemy można levelować - kiedy dostajemy doświadczenie i mamy założony przedmiot z gemem - on też dostaje doświadczenie. Gdy podnosimy jego poziom, wzrastają wymagania do korzystania z danej umiejętności (wymagany poziom i wymagany poziom atrybutu), ale wzrasta siła umiejki. Co nam to daje? Ano dynamiczne modyfikowanie builda umiejętności aktywnych oraz dobieranie umiejek wedle życzenia. Dla przykładu mój 10 poziomowy Templar potrafi: rzucać fajerbolem, jebnąć z aksa, użyć obrotowego ataku i wskrzesić zombie Very Happy Jest jeszcze jeden rodzaj gemów - Support Gems. Tych jeszcze nie widziałem w praktyce, ale w teorii są to gemy działające pasywnie. W niektórych itemach z większą ilością slotów, niektóre sloty są Linked - połączone ze sobą. Jeśli w takie połączone sloty włożymy Skill Gema i Support Gema, to ten Support Gem wzmocni naszą umiejętność. Dajmy na to mamy gem Fireball który pozwala rzucać jedną kulą ognia na raz i support gema Additional Projectiles i spasujemy je razem w jednym przedmiocie, to będziemy mogli rzucać więcej kul ognia na raz Smile

Więc w skrócie, mamy system który jest prosty, elastyczny i dynamiczny. Pozwala na stworzenie praktycznie każdego komba jakie nam do chorej głowy przyjdzie. Poza tym, kto nie lubi grać łucznikiem, który wskrzesza zombie?

Grafika: Gra jest w rzucie izometrycznym, więc jest to samo co było w D1/D2. Przez to stworzenie ładnej oprawy graficznej było zapewne dla twórców trochę łatwiejsze. I dobrze, bo dzięki temu gra prezentuje się bardzo fajnie. Jest bardzo dark fantasy, momentami mamy wrażenie jakbyśmy odwiedzali lokacje z Diablo 2, ale czuć troszkę więcej grozy. Wszystko jest naprawdę bardzo ładnie wykonane, jednocześnie mroczne i klimatyczne. Animacje są super. Jeśli na przykład gramy łucznikiem to zabity przez nas oponent pada na glebę nafaszerowany strzałami. Jeśli zabijemy przeciwnika lodowym cazarem - czasem zamarza i rozpada się na kawałki i wygląda to całkiem fajnie Smile

Dźwięk: Muzyka jest bardzo przyjemnie dobrana, zmienia się w różnych lokacjach, nie przeszkadza a jednocześnie dodaje sporo klimatu w niektórych miejscach. Dźwięki wydawane przez postać, przeciwników, umiejętności i otoczenie też są bardzo zgrabnie nagrane i dobrane.

Dodatkowo, gra jest Free2Play z systemem premium/cash shopu. Twórcy wymieniają w FAQ że cash shop nie będzie zawierał żadnych rzeczy wzmacniających postacie graczy, a jedynie transfery między serwerami, zmiany nicków, nowe skiny do postaci, nowe animacje itd. Czyli dodatkowy kontent, ale nie wpływający na gameplay.

Podsumowywując - jestem niesamowicie pozytywnie zaskoczony tą grą, ponieważ sprawia tyle samo frajdy co D2, ma ciekawszy system umiejętności, jest technologicznie lepsza i jest darmowa. Co tu dużo mówić - miodzio Very Happy

link do strony oficjalnej: [link widoczny dla zalogowanych]

PS: Gra jest w fazie zamkniętej bety, co oznacza, że żeby zagrać trzeba mieć klucz. Na stronie co 5 minut losowane jest jedno z zarejestrowanych kont, które dostaje klucz, więc warto się zarejestrować i czasem sprawdzać skrzynkę mejlową. Gra powinna wejść w fazę full pewnie w okolicy 2 kwartału tego roku.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Wto 23:31, 17 Sty 2012    Temat postu:

FUUUU czemu dostałeś klucz do Bety jak ja tu pół roku czekam oO

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 23:55, 17 Sty 2012    Temat postu:

Dostałem od przyjacielem :3

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Śro 0:26, 18 Sty 2012    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Śro 0:29, 18 Sty 2012    Temat postu:

A na serio to podobno aby zwiększyć szanse na otrzymanie klucza do bety podobno trzeba gdzieś tam się na forum udzielić (ale w moim przypadku nie działa Very Happy). Drzewko umiejętności faktycznie mega, kiedyś chyba dałem link do filmiku nawet na shutbox.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Śro 2:37, 18 Sty 2012    Temat postu:

Przyznawanie kluczy jest całkiem losowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Pią 15:53, 10 Lut 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Nie musiałeś robić screenshota, tutaj każdy może samodzielnie popluć monitor z wrażenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 16:18, 10 Lut 2012    Temat postu:

Wrzucili to niedawno, przy ostatnim patchu. Po napisaniu przeze mnie tego tekstu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Pią 17:00, 10 Lut 2012    Temat postu:

Spoko Very Happy Fajny pomysł z ich strony.

Mogę sobie rozdawać punkciki umiejętności i wyobrażać że gram ;_;


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Wto 17:29, 27 Mar 2012    Temat postu:

Dla zainteresowanych grą i tych co nie patrzą/przegapili na szałboksie;

[link widoczny dla zalogowanych]

W najbliższy weekend serwery Path of Exile otworzą swoje wrota dla wszystkich na dwa dni. Celem jest stress test serwerów, więc należy spodziewać się lagów, crashów, syfu i spamu na world chacie Very Happy

Ponadto w weekend ma pojawić się nowa łatka. Klient będzie do pobrania na dzień przed startem testów, na stronie jest dokładny timer wyznaczający ich początek.

Gdyby ktoś chciał pograć z kimś, nie solo, to kontakt do mnie macie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Śro 20:00, 28 Mar 2012    Temat postu:

jestem zapisany, na jaki świat mam się ładować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Śro 23:06, 28 Mar 2012    Temat postu:

Dostępny pewnie będzie tylko default league przez ten weekend. Oczywiście Europa.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Śro 23:06, 28 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Śro 23:19, 28 Mar 2012    Temat postu:

Dajcie znać jakbyście grali, też chętnie pyknę ^ ^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Pią 22:00, 30 Mar 2012    Temat postu:

Serwery otwierają za 4h (sobota, 2 w nocy). Jeżeli ktoś o takiej spartańskiej godzinie zamierza grać, to piszcie do mnie (najlepiej na GG), może jeszcze będę Smile

To samo tyczy się pozostałej części weekendu - jestem zawsze otwarty na propozycje wspólnego mordowania wszystkiego co popadnie ;P


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gacorr
Skórożarłoczek



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 361
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Południowe Mazury

PostWysłany: Pią 22:13, 30 Mar 2012    Temat postu:

Ja jutro po 20 i w niedzielę od rana Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> Pads'n'Keys Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin