|
Gildia Fantastów Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 14:00, 05 Sie 2005 Temat postu: Dla początkującego Gracza |
|
|
Drodzy Gracze... Wiem jak ciężko jest MG prowadzic sesje jesli Wy mu ją rozwalacie! Pozniej jeszcze najczesciej sie zwala na MG! Tu bedziemy pisac o tym jak grac aby wszyscy byli zadowoleni, i MG, i Wy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Lunatyk dnia Wto 20:55, 26 Wrz 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Rogacz
Przędziorek
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Nie 17:09, 07 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Lunatyk to jest bardzo trudne aby wszyscy w danym dniu byli dostatecznie zdyscyplinowani. Ogolnie gracze powinni uszanowac to ze MG przygotowuje sesje i grac hm.. jakby to okreslic z doza fantazji ale bez przesady. Reszte musi zrobic MG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 17:16, 07 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
No duzo zalezy od MG bo przeciez jezeli trzyma dyscypline to jest spoko. ale bez przesady... jak przesadzi to drogi Miś Gry moze se prowadzic chyba do lustra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rogacz
Przędziorek
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Nie 17:21, 07 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Szczegolnie gdy w poblizu sa zablakane kule
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 17:22, 07 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
zablakane kule to bardzo zły sposob, sesja staje sie napieta taka dziwna, a pozniej sie czuje nie chec do MG
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ninja_Man
Turkuć Podjadek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany: Pon 16:45, 08 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
chozdi o to czy gracz chce grac i o co mu chodzi.. znam graczy grających tylko dla obrazen... n/c
czasami zdarza sie tak ze dobzi gracze maja "glupawke". Trzeba to przetrwaci dostosowac 1-2 sesje do tego, jak nie przejdzie to poszukac nowej druzyny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pon 16:59, 08 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
albo nauczyc grac w rpgi druzyne... bo mozliwe ze sa dobrzy ale nie umieja ;P wytlumaczyc trzeba co wolno a czego nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BiQ
Przędziorek
Dołączył: 26 Sie 2005
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: że znowu
|
Wysłany: Wto 22:41, 06 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Kule sa bardzo dobre na graczy ktorzy NIE chca grac (choc sami o tym nie wiedza). Ja jest stosuje wtedy gry sytuacja jest napieta albo ja sie produkuje a tu jakies haslo i wszyscy w breh ;\ Co do zasady proboj sie wczuc w swoja postac - wiem ze to czasami moze byc trudne ale na tym polegaja gry RPG na odgrywaniu roli wiec jak mozesz ja dobrze odgrywac jak nie wiesz co ona czuje ? Nastepna nie uzywaj mocy paranormalych tj. Jest jakas pulapka to Ty mozesz wiedziec ze gdzies jest jakas dzwignia kamien czy cos aby ja rozbroic bo juz wiele razy takie cos przerabiales ale Twoj bohater nie wie o tym i trzymaj sie tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 21:28, 08 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
najwazniejsze jest wczucie sie w postac! To powtarzam na kazdej sesji! Niue mow na sesji czegos takiego: 'to ja mu mowie, ze jest ładna pogoda' tylko 'alez mamy piekna pogode no nie?' musisz odgrywac sycko co sie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Twoje koszmary...
|
Wysłany: Nie 11:27, 09 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
i najlepiej nie używać słów, które powstały 'niedawno' w języku polskim...
'kur*a' jest dopuszczalna? jeśli nikt nie ma nic przeciwko przekleństwom, to chyba tak... aczkolwiek nie wszędzie pasuje... i nie do każdej postaci...
a poza tym tekst w stylu "ale ja mam kij z S-3 więc go nie zabiję!"... to to są przynajmniej dwa punkty obłędu
dlaczego? bo "ten szarlatan wygaduje jakieś dziwne rzeczy! to napewno sługa szatana! spalmy go na stosie!" xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 14:43, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Geralt_Bialy_Wilk napisał: |
a poza tym tekst w stylu "ale ja mam kij z S-3 więc go nie zabiję!"... to to są przynajmniej dwa punkty obłędu
dlaczego? bo "ten szarlatan wygaduje jakieś dziwne rzeczy! to napewno sługa szatana! spalmy go na stosie!" xD |
o to żem stosowal kumpel dostal 3 albo 4 PO na jednej sesji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
muin
Mechowiec
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Portmarnock
|
Wysłany: Sob 0:22, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Garść pomysłów dla początkujących (i nie tylko) graczy:
1) nie bój się pytać jak czegoś nie rozumiesz.
Nikt nie został dobrym graczem z marszu, każdy potrzebuje więcej lub mniej czasu żeby rpg ogarnąć.
2) zachowaj pewną dozę ekscytacji.
Nie żadne "no dobra, przyszedłem, to teraz niech się przygoda dzieje..". Usiądź przy stole i zacznij się ekscytować przygodą, światem, postaciami. Jak siadasz do stołu z nastawieniem na następną przygodę to gra średnio będzie Ci się podobać. Jak siądziesz z nastawieniem "a niech to, ciekawe co się dziś wydarzy, na pewno przygoda zapadnie mi w pamięć" masz znacznie większe szanse, że tak się stanie.
3)po prostu graj.
Zapomnij na chwilę o otoczeniu, dziewczynie, kolegach, rodzicach, szkole i pracy. Nie przejmuj się, że będziesz się wygłupiał przez następne kilka godzin. Nie rób z rpg miniteatru, czy innego "tworzenia opowieści" (idź lepiej na kółko teatralne albo czytaj książki jak masz takie ciągoty). Przy okazji, nie polecam grania w towarzystwie osób które nigdy nie grały i "po prostu sobie popatrzą". RPG to nie gra z widownią, niech grają albo sobie wyjdą. A ty po prostu graj.
4)pamiętaj, że grasz z innymi
Samemu często mi się zdarzało (i nadal czasem zdarza, za rzadko gram jako gracz), że na sesji interesowała mnie tylko moja postać - co się z nią dzieje, historia jej rodziny, pamiętne pojedynki i takie dyrdymały. To wszystko bardzo ciekawe, ale nie koniecznie dla wszystkich grających. Nie zabieraj czasu innym graczom, niektóre komentarze zachowaj dla siebie.
5) nie szukaj scenariusza
Jak już siedzicie i gracie, nie zastanawiaj się o co MG chodzi, gdzie jest "quest", gdzie będzie stały element gry (pościg, finałowa walka, zbieranie poszlak), czy kto jest ważnym BN (Bohaterem Niezależnym). Wrzuć luźny bieg, pograj sobie, poszukaj sobie w grze jakiegoś zajęcia, wrogów, kupca co można go łatwo okraść, whatever. Mogę się założyć, że nijak nie będzie to kolidowało z przygodą MG, a przy okazji pomożesz biedakowi wymyślać ciekawe zapełniacze
6)opisuj a nie deklaruj
Nic mnie tak nie wyprowadza z równowagi, niż jak słyszę: "to ja akatuję!" "przekonuję go!" "przeszukuję świątynię!". To nie komputerowe klikanie myszką, to interaktywna gra dziejąca się w wyobraźni grających. Nie wystarczy podać komendę "search for clues", MUSISZ powiadomić innych grających co Twoja postać robi. Jak atakujesz, to przynajmniej opisz jaką bronią, czy za wszelką cenę, czy chcesz go zabić czy tylko przestraszyć, zranić, wybić broń, ogłuszyć, przewrócić, pochwycić, oślepić, zmęczyć gradem ciosów.. chyba łapiesz o co mi chodzi. Im więcej słów wypowiesz w czasie deklaracji, tym przygoda będzie lepsza, naprawdę.
7) nie zniechęcaj się.
Nigdy. Jak cię dopadną wątpliwości, że gra jest nie taka jak chciałeś, system w który gracie to kupa, znajomi gracze debile, a MG wymyśla głodne kawałki na poczekaniu, po prostu przypomnij sobie jakieś udane sesje. Daj sobie i innym drugą szansę (i trzecią, i czwartą..) Z doświadczenia wiem, że średnio 1/4 przygód się udaje. Serio, 25% sesji to udane przygody. Dlaczego warto więc grać jeśli tylko co czwarta jest udana? Bo jak jest udana, to się ją pamięta przez lata. Słabe sesje wylatują z głowy, dobre zostają naprawdę długo.
po każdej przygodzie - zastanów się co Ci sprawia największą przyjemność w graniu, podziel się z prowadzącym i innymi graczami. Opowiadanie o zagranych przygodach to też część rpg! Nic tak nie zachęca do grania jak historię z naprawdę udanych sesji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Sob 14:44, 28 Lut 2009 Temat postu: |
|
|
Amen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
muin
Mechowiec
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Portmarnock
|
Wysłany: Nie 10:55, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
O widzę pełny wysiłek w pochwałach
Kurczę, jak chcesz pochwalić posta to forum ma taką opcję.
Ja rozumiem, że sami kumple i w ogóle, ale nie zmieniaj wątku w "wątek o poklepywaniu się po plecach". Napisz poradę dla początkujących graczy albo podyskutuj o tych poradach które ja napisałem.
Chcę trochę ożywić forum, wiem że na pewno się zgadzamy, oboje jesteśmy całkiem rozsądnymi ludźmi
Żeby post nie był pusty, następna rada dla początkujących (taka do dyskusji):
- nie siedź z boku
Na sesjach nie przyglądaj się grze. Wiadomo wszystko jest nowe, nie wiadomo jak się do niektórych rzeczy zabrać, pierwsze sesje to duże wyzwanie. Gorzej jak po tych kilku sesjach dalej sobie siedzisz w kącie, przysłuchujesz się innym, i ew. dorzucasz swoją pomoc (inni gracze atakują, to ja też). Lepiej pomyśl przed sesją co chciałbyś porobić na przygodzie, pogadaj z innymi graczami, ustaw się z prowadzącym np.
"mistrzu zdecydowaliśmy, że trzeba zabić głównego kapłana, przygotowujemy zasadzkę na jego karocę"
"ja to naprawdę chciałbym zostać wielkim magiem, jak usłyszę cokolwiek o magicznych księgach, zaczynam zbierać informację"
"w bibliotece czytam wszystko o piratach i mapach ich ukrytych skarbów"
Jeśli zrobisz to przed sesją, MG będzie wniebowzięty. Jak zrobisz to na sesji, to MG będzie miał pomysł co dalej po tej przygodzie. Co najważniejsze - to Ty będziesz miał dużą satysfakcję, gra będzie kształtowana przez Twoje pomysły. Wtedy przychodzi prawdziwa przyjemność z rpg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Nie 14:15, 01 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Masz całkowitą rację, mój wcześniejszy post to był nie kontrolowany impuls zachwytu po przeczytaniu tych rad (i w ogóle twoich postów).
Nie tędy droga, biję się w pierś i spuszczam głowę.
To co napisałeś na pewno bardzo mi pomoże i myślę że nie tylko mi a przynajmniej chciałbym żeby każdy potencjalny gracz przeczytał je, ZROZUMIAŁ i następnej sesji jaką będzie grał skorzystał z nich i zobaczył jakie będą rezultaty (jestem pewien że będą rewelacyjne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|