|
Gildia Fantastów Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Twoje koszmary...
|
Wysłany: Pią 15:22, 09 Maj 2014 Temat postu: [PF] Serpent's Skull Adventure Path |
|
|
Pozwoliłem sobie wyręczyć naszego Mistrza Gry i założyć osobny temat pod nową kampanię
Atanamir napisał: |
Jako, że moja kampania chyli się ku końcowi, a pewnie chcecie, żebym nadal prowadził PF'a, zacząłem się przygotowywać do kolejnej przygody. Tym razem wybrałem gotowe źródło. Dla tych, którzy już chcą zacząć myśleć nad swoimi postaciami, wysyłam Player's Guide:
[link widoczny dla zalogowanych]
Podręczniki: CRB, APG, UC, UM, ARG, oraz materiał z ISWG za zgodą DM'a.
Rasy: Podstawowe. Rasy alternatywne po konsultacji.
Klasy: Wymienione w Player's Guide. Po głębszym przestudiowaniu settingu mogę dodać Gunslingera. Klasy Prestiżowe z CRB, później dodam kilka fabularnych.
Atrybuty: Tutaj jak woli większość - 15 point buy albo 4k6 z odrzuceniem najniższej kostki.
Traity: Dwa traity na postać, mocno obowiązkowe wytłumaczenie ich backgroundem postaci. Gratisowo każdy wybiera trzeci trait z wymienionych w Player's Guide, jako zaczepienie swojej postaci w przygodzie.
Z dodatkowych rzeczy - mocny nacisk na elementy przetrwania. Konsekwentnie będę kontrolował udźwig, zapasy jedzenia i wody, zmęczenie, wpływ pogody i warunki noclegu. |
Ode mnie pierwsze pytanie, głównie do graczy - co wy na to, by ustalić spójny charakter drużyny? Tak jak to się robiło na przykład w Temple of Elemental Evil; wybieramy jeden charakter i każda postać w drużynie musi startować z charakterem oddalonym od niego maksymalnie o 1 na każdej osi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pią 15:46, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Co do charakteru drużyny - wydaje mi się, że złe postaci nie pasują do przygody. Pozostałe charaktery nie powinny ze sobą zbytnio zawadzać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Twoje koszmary...
|
Wysłany: Pią 15:54, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Okej.
Co do postaci, mam jak zawsze pomysłów od groma, jednak z pewnością nie zagram drugi raz z rzędu battle control wizardem. Chodzi mi natomiast po głowie od dłuższego czasu paladyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pią 16:03, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Powrót do korzeni?
Wybierając paladyna pamiętaj, że Mwangi nie obfituje w klasztory, a klimat czasem zmusi do zrezygnowania z ciężkiej zbroi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Deiv
Mechowiec
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Nie.
|
Wysłany: Pią 16:09, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to jest dobra opcja. Unikniemy konfliktów moralnych jak np. kiedy Callandor chciał poświęcić dwóch chłopów, aby uruchomić tamę.
Ja również mam pomysłów od groma, ale skoro będziemy mieli już melee-fightera, to ja wezmę jakiegoś castera, jednak nie jestem w stanie określić którego. Wyjdzie w praniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Twoje koszmary...
|
Wysłany: Pią 16:21, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ten paladyn to nie jest pomysł ostateczny, aczkolwiek chętnie spróbowałbym go zrealizować. Ponadto paladyn w cale nie oznacza, że będzie to melee-fighter, Dawidzie ;]
Natomiast chciałbym poprosić naszego Mistrza Gry, by zerknął na podręcznik Ultimate Campaign, którego kopię posiadam, a w którym jest masa ciekawego contentu; większa ilość [link widoczny dla zalogowanych] niż w APG (z wymienionych przez Mariusza źródeł traity są tylko w APG, ARG i w Serpent's Skull Player Guide), nowy rodzaj atutów, zwany [link widoczny dla zalogowanych] które funkcjonują trochę inaczej niż klasyczne, a ciekawie wspierają rozwój fabularny postaci, [link widoczny dla zalogowanych], który poza gigantyczną stertą pomysłów na przeszłość naszego bohatera daje elementy wspierające to mechanicznie; dostęp do traitów, story featów, czy system wad i zalet (znany z innych RPGów). Ponadto podręcznik ten wypełniony jest [link widoczny dla zalogowanych], które rozszerzają pewne elementy każdej prawie kampanii. Z tego co widzę w Player Guide do Serpent's Skull to na przykład system eksploracji mógłby wnieść coś interesującego.
Zachęcam do użycia tego podręcznika nie tylko ze względu na nowe bajery dla graczy, urozmaicenia pewnych elementów kampanii, ale także dlatego, że prędzej czy później i tak zerknąć do niego będzie trzeba - w prowadzonym przeze mnie Kingmakerze będziecie go mogli traktować jako drugie CRB
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Geralt_Bialy_Wilk dnia Pią 16:22, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pią 16:25, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o wybór klasy, wszystkie będą miały co robić i żadna nie zostaje z tyłu. Przypominam tylko jeszcze - To nie jest morska kampania. Żeglarz/Pirat/Wodny Druid mogą mieć problemy z wykorzystaniem swoich umiejętności.
Ultimate Campaign przeczytam, jeżeli nie wrzucę całego to na pewno część do tej przygody.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pią 16:27, 09 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek
Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Twoje koszmary...
|
Wysłany: Pią 16:37, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ultimate campaign to zdecydowanie material ktory nalezy roZbic na czesci. Nie wszystko nadaje sie do kazdej przygody.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Draq
Mechowiec
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Dom wariatów
|
Wysłany: Pią 16:48, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Ja myślę nad czymś rogalo podobnym, ale będzie tak przekombinowane że pewnie długo nie pożyje .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pią 16:52, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Rogale, Bardy i inne skill monkey jak najmilej widziane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin
Niepylak
Dołączył: 25 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/10 Skąd: Getto
|
Wysłany: Pią 17:50, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
zagram.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pią 18:01, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Cieszę się Marcin z twojego entuzjazmu.
Zastrzegam sobie, że tą przygodę chciałbym poprowadzić dla nie więcej niż 4-5 osób.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tafit
Skórożarłoczek
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Podmrok
|
Wysłany: Pią 18:25, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Z chęcią się zgłoszę, ale domyślam się, że sądząc po mojej pojawialności na ostatniej sesji mogę być na czarnej liście. ; )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pią 18:37, 09 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Wśród chętnych mamy już Szymona, Dawida, Daniela, Marcina i Tafita. Dla mnie to komplet, gdyby ktoś inny chciał zagrać to już musicie uzgodnić to między sobą.
Co do zasad - dodaję do dostępnych narzędzi Drawback'i oraz Story Featy.
Kolejna rzecz mi się przypomniała - przechodzimy tym razem na medium progress.
Another piece of advice:
Język, którym posługują się tubylcy w regionie Mwangi, Polyglot, to mieszanka przeróżnych dialektów jednej wspólnej mowy. Jest dostępny dla postaci graczy poprzez punkty lingwistyki lub na starcie dla postaci wywodzących się z puszczy Mwangi.
Dodaję gunslingera jako dostępną klasę, setting zdecydowanie na to pozwala.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Atanamir dnia Pon 10:15, 12 Maj 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Atanamir
Skórożarłoczek
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 454
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/10 Skąd: 1123, 6536, 5321
|
Wysłany: Pon 10:17, 12 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Bump - prosiłbym o głosowanie grających.
15 punktów na zakup statystyk
czy
Sześć rzutów 4k6 i odrzucamy najniższy wynik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|