Forum Gildia Fantastów
Wadowicki klub miłośników fantasy i science-fiction
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Porady dla Mistrza Gry
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pią 13:58, 05 Sie 2005    Temat postu: Porady dla Mistrza Gry

Tutaj chciałbym prosić doświadczonych Mistrzów Gry, aby wskazali właściwą drogę tym co dopiero zaczynają swoją przygodę z mistrzowaniem. Po prostu... Jak prowadzić, aby sesja była ciekawa?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lunatyk dnia Wto 20:54, 26 Wrz 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pią 20:19, 05 Sie 2005    Temat postu:

Dobry Mistrz Gry nie może prowadzić sesji z kartki ani z zeszytu czy innej makulatury. Powinien miec sesje przygotowana wczesniej i prowadzic ja z glowy. To chyba jedna z wazniejszych rad, dalsze porady piszcie Wy!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Czw 18:43, 25 Sie 2005    Temat postu:

Mistrzu! Najważniejszy jest KLIMAT!! Pilnuj żeby na sesji było jak najmniej żartów (ileż można), niech każde zdanie wypowiedziane przez gracza będzie wypowiedziane przez jego postać(chyba że to jakieś mechaniczne deklaracje, strzelam otwieram, itp.). Jeśli chcecie grać na jaja to ustalcie to wcześniej. Staraj się jak najwięcej opisywać by gracze mogli się poczuć 'naprawdę' w tym miejscu. Rysuj im na kartce mapę w czasie walki (pamiętaj że oni nie widzą tego nawet jeśli to dobrze opiszesz). Brak jedzenia na sesji, zrobcie sobie raz czy dwa razy na to przerwę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Pią 13:26, 26 Sie 2005    Temat postu:

I jedna z najwazniejszych rzeczy, nie tylko ty (MG) jesteś odpowiedzialny za klimat, zmuszaj graczy do odgywania postaci, niech rozmawiają, zachowują się ich postacie. Na samym początku niech przyłożą się do napisania histori postaci, podczas robienia karty, porozmawiaj z nim, dlaczego ma akurat takie umiejetności a nie inne co sprawiło że jest w nich dobry. Niech gracze na pradę mają dobrze zrobione postacie i wczują się w nie, niech je odgrywają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Pią 16:37, 26 Sie 2005    Temat postu:

Mistrzu Gry! Nie mozesz traktowac swoich graczy jak podwładnych! Choc prowadzisz przygode wcale nie rzadzisz we wszytskim. Jak bedziesz tak sie zachowywał to zaraz sie okaze ze gracze wcale nie chca z Toba grac wiec sie postaraj Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Nie 1:23, 28 Sie 2005    Temat postu:

Dobrym pomysłem jest zwiększenie narracji kosztem mechaniki. Usprawni to i przyspieszy grę i ułatwi wczucie się w grę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Nie 20:34, 28 Sie 2005    Temat postu:

Zmuszaj graczy do odgrywania postaci! Jeśli gracze pod żadnym pozorem niechcą wczuć się w postać, olewają system, bez żadnych pozorów zastosuj:

1. Upomnienie ustne (dosłowne).
2. Usunięcie z drużyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Sob 18:40, 03 Wrz 2005    Temat postu:

Twoja przygoda powinna miec akcje. powinno sie duzo dziac a za razem BG powinni duzo myslec 'co zrobic?'... nie rob czegos takiego ze staja na srodku sciezki i se radzcie! stracicie wiele czasu w sesji a po co? daj im zadanie i jasne wskazowki....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alastor
Niepylak



Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: ja cię znam?

PostWysłany: Sob 21:10, 03 Wrz 2005    Temat postu:

A z tym się nei zgadzam, niech gracze główkują od czasu do czasu a nie gonia za zadaniami wiedzą co mają zrobić od razu i zbierać PDK'i. Przez takie coś robi się schemat, weź zadanie idź zabić, odzyskać, ograb wszystko i zbierz doświadczenie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lunatyk
Skórożarłoczek



Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wadowice

PostWysłany: Sob 21:20, 03 Wrz 2005    Temat postu:

nooo tyle ze jak wysadzisz graczy niewiadomo gdzie z pustym plecakiem w srodku lasu to nie poglowkuja zbyt dlugo :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Geralt_Bialy_Wilk
Rozkruszek



Dołączył: 29 Sie 2005
Posty: 2004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Twoje koszmary...

PostWysłany: Sob 21:33, 03 Wrz 2005    Temat postu:

my w NS mieliśmy kanion i lokacje do zbadania... kanion może jest ograniczeniem (aż dwie drogi... a w naszym wypadku jedna...)... ale po wyjściu z kanionu... wiesz co było, Lunatyk? WIELKIE NIC! Razz Wielkie nic, zapełnione przez kwadrata różnymi niespodziewajkami... i radź tu sobie! Znajdź miasto, które mało kto potrafi znaleźć! ;p (Posterunek - miasto na kółkach...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Nie 12:41, 04 Wrz 2005    Temat postu:

Jest tu co prawda pewien ból MG, upiszesz się jak głupi a drużyna na pewno nie znajdzie wszystkich niespodziewajek,ale zdecydowanie lepiej jest kiedy gracze są świadomi swego wpływu na scenariusz. Np. następne lokacje będą zależne od tego gdzie aktualnie moi 'podopieczni' Twisted Evil się wybiorą. Wolność i swoboda. Poza tym nie możesz być łaskawy dla graczy, kiedy są "sami w lesie z pustymi plecakami" to mają problem i muszą z niego wybrnąć. Alternatywa jest prosta Twisted Evil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alvaros
Turkuć Podjadek



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Gilowice

PostWysłany: Wto 17:03, 13 Gru 2005    Temat postu:

MG! Pamiętaj nie lituj sie nad graczami nie cofaj czasu (no chyba ze będą mieć jakiś czar albo magiczny przedmiot umożliwiający im to!)!!!!
Musisz zbudować świat albo małą cząstke na której będą działać gracze, ale nie tylko narysować mapke terenu kilka miast granice i tyle... musisz stworzyć polityke, ekonomi i tp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
89mistrzu89
Mechowiec



Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10
Skąd: Metropoli of Zator

PostWysłany: Wto 16:52, 31 Sty 2006    Temat postu:

Mnie zastawia ten głowny temat tematu czy jako tako!!
Podstawy dla mistrzów gry!!
Że jakas żaluzja do mnie??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kwadrat
Rozkruszek



Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: wziąć na wino?

PostWysłany: Śro 11:21, 01 Lut 2006    Temat postu:

No cóż, na ile się orientuje, to każdy mistrz potrzebuje rady. Nikt nie jest doskonały Very Happy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Gildia Fantastów Strona Główna -> RPG Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin