Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Śro 14:05, 24 Sie 2005 Temat postu: Wampir: Maskarada |
|
|
Osobiście uważam że jest to jeden z lepszych systemów z jakimi kiedykolwiek miałem kontakt (prowadzę go). Może to za sprawą rezygnacji z udręki innych systemów czyli nadmiernej ilości tabelek. Wampir jest systemem narracyjnym który umożliwia stworzenie wspaniałego klimatu co dla mnie jest najważniejsze. Poza tym posiada bogaty świat który można swobodnie modyfikować do potzreb scenariusza, polecam wszystkim już siędzącym w RPG ponieważ dla początkujących jest to ciężki system. W Wampirze dużą relę mają BG którzy odgrywają nieśmiertelnych i ich walkę z resztką człowieczeństwa. Coś wspaniałego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Śro 20:23, 24 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Alastor... postaraj sie wiecej napisac o Wampirze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lord Thal von Krieger
Przędziorek
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Iława
|
Wysłany: Śro 22:00, 24 Sie 2005 Temat postu: Re: Wampir: Maskarada |
|
|
Alastor napisał: |
Może to za sprawą rezygnacji z udręki innych systemów czyli nadmiernej ilości tabelek. Wampir jest systemem narracyjnym który umożliwia stworzenie wspaniałego klimatu co dla mnie jest najważniejsze. |
Nic nie stoi na przeszkodzie bys w innych systemach odrzucił tabelki jeśli Ci przeszkadzają. Wydaje mi się, że to nie system narracyjny tworzy wspaniały klimat a wszystko zależy od mistrza gry i od graczy. Od kilku lat grając w Warhammera nie uzywam prawie wcale tabelek a kosci używam jesli są mi potrzebne do zbudowania odpowiedniego nastroju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Czw 13:01, 25 Sie 2005 Temat postu: Re: Wampir: Maskarada |
|
|
Lord Thal von Krieger napisał: |
Wydaje mi się, że to nie system narracyjny tworzy wspaniały klimat a wszystko zależy od mistrza gry i od graczy. |
I tu całkowicie się z Tobą zgadzam, nie mówię że nie można tak zrobić z innymi systemami, bo tak jak pisałeś wszystko zależy od MG i Graczy, ale w większości przypodków panuje zasada tak zwanego Power Gaming'u, napewno każdy z tym się spotkał, jest to ostatnio nagminnie praktykowane i najbardziej rzucające się w oczy w takich systemach jak np. D&D. A co do Wampira to chciałem napisac że jest to system "typowo" narracyjny. Główną rolę stanowi tutaj odgrywanie nieśmiertelnych Wampirów, potomków Kaina.
A co do napisania czegoś więcej o tym systemie, to co chcielibyście wiedzieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lunatyk
Skórożarłoczek
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Czw 14:59, 25 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Alastor napisał: |
A co do napisania czegoś więcej o tym systemie, to co chcielibyście wiedzieć? |
oj napewno w jakim swiecie sie to dzieje? czy jest to sredniowiecze (miecze, luki, kusze, szpady, konie, karczmy itp) czy wspolczesnosc (AK47, Bazooka, puby itp)... jakimi broniami mozna sie poslugiwac oprocz zebow?
[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwadrat
Rozkruszek
Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wziąć na wino?
|
Wysłany: Czw 18:57, 25 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Co do zmiany na system narracyjny, to sam się przekonałem że jest to czasami nie możliwe (chciałem tak zrobić w Neuroshimie - system z dużą ilością mechaniki, ale gracze mi odmówili). Vampire, to system dziejący się w czasach wspóczesnych, a co za tym idzie, świat wygląda tak jak teraz... No prawie , wampiry mogą kożystać ze specjalnych dyscyplin opartych na krwi (płaci się krwią). MOżna odnieść wrażenie, że są podobne do czarów. Można też zagarać w Wampira: Mroczne wieki, gdzie akcja toczy się w średniowieczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Czw 19:04, 25 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Lunatyk napisał: |
... jakimi broniami mozna sie poslugiwac oprocz zeboów? |
Cały czas wspominam o idei Power Gaming, czyż to nie są słowa typowego przedstawiciela tego gatunku? Wspominam że Wampir jest systemem nastawionym na odgrywanie postaci i wgłębienie się w psychike istoty nieśmiertelnej, a wy się pytacie jakimi broniami się walczy. Czy wy zrozumieliście o czym piszę? Bo chyba nie. A odpowiem że walczy się tak samo jak w innych systemach umysłem. Jest to świat Wspólczesny nie różniący się zbytnio od naszego oprócz tego że żyją w nim Wampiry, Lupiny oraz Magowie. Podręcznik okresla ten klimat jako Gothic-Punk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwadrat
Rozkruszek
Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wziąć na wino?
|
Wysłany: Czw 19:28, 25 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Ej, dodał konie, karczmy i puby:P Czyli miejsca gdzie cinki mistrz gry standartowo daje zadania:P
G1- "Gadaj z wodzem, masz największy charakter!"
G2- "Wodzu podobno masz dla nas zadanie..."
eh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lord Thal von Krieger
Przędziorek
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Iława
|
Wysłany: Czw 22:55, 25 Sie 2005 Temat postu: Re: Wampir: Maskarada |
|
|
Alastor napisał: |
ale w większości przypodków panuje zasada tak zwanego Power Gaming'u, napewno każdy z tym się spotkał, jest to ostatnio nagminnie praktykowane i najbardziej rzucające się w oczy w takich systemach jak np. D&D. |
Tzw Power Gaming bardzo łatwo i szybko moze ukrócić MG.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Pią 10:04, 26 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Tak bardzo łatwo ale co w przypadku gdy mamy "klimatycznego" MG, i Power Super Team graczy którzy chcą tylko zdobywać przedmioty zbierać zadania i w kółko. Najczęściej taka sytuacja kończy się zmianą drużyny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwadrat
Rozkruszek
Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wziąć na wino?
|
Wysłany: Pią 11:42, 26 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Dobrym przykładem jest drużyna mojego znajomego, która gwałci nimfy leśne żeby zregenerować sobie życie Reszty opisów wam daruje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Alastor
Niepylak
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 797
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: ja cię znam?
|
Wysłany: Pią 12:30, 26 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
No niewiem chyba że ktoś lubie taki typ rozgrywki, ale jeśli są takie osoby i jest taka drużyna ( i MG i BG) to współczuję im najmocniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lord Thal von Krieger
Przędziorek
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Iława
|
Wysłany: Pią 23:11, 26 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Kwadrat napisał: |
Dobrym przykładem jest drużyna mojego znajomego, która gwałci nimfy leśne żeby zregenerować sobie życie Reszty opisów wam daruje... |
Bardzo prosto cos takiego ukrócić, niech któraś z nimf rzuci klatwę straszną w skutkach na jednego z BG a resz ta jak i on sam powina sie wystraszyć. Klatwa powinna byc taka aby wystraszyła BG jak i resztę druzyny.
Wszystko zależy od Mg jak juz pisałem. To on tu rządzi.
A jesli chodzi o zbieranie przedmiotów to kto nie lubi mieć jakiejs super magicznej broni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kwadrat
Rozkruszek
Dołączył: 25 Sie 2005
Posty: 1027
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: wziąć na wino?
|
Wysłany: Sob 2:11, 27 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
Nooo.... MG rzucił na nich klątwe... Jednemu rzeński narząd rozrodczy otwarł się na brzuchu, a drugiemu... Hmm nie pamiętam Chodzi o to że im wogóle nie zależy. Z początku zaczęli robić jaja i taka jest ich każda sesja. Z czasem robi się to poporstu nudne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Lord Thal von Krieger
Przędziorek
Dołączył: 24 Sie 2005
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Iława
|
Wysłany: Sob 11:28, 27 Sie 2005 Temat postu: |
|
|
No to trzeba zmienić system w który gra owa druzyna. Proponowałbym TOON, idealna gra do robienia jaj Gra sie w nim animkami i jest jeden wielki ubaw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|